Webshop Használata

KERESÉS A WEBOLDALON
A alkatrészeket kategóriák,  szerint csoportosítottuk évjárat típus. A kategóriák szerinti csoportokat a webáruház üzlet menüpont alatt érheti el.

Gyors keresés
Az főoldalon található kereső mezőben pedig az Ön által megadott kulcsszó (típus,alkatrész neve,pl: ford focus sárvédő) alapján is kereshet alkatrészek között.

REGISZTRÁCIÓ

Amennyiben vásárlásait egyszerűbben kívánja lebonyolítani, regisztráljon honlapunkon!

Kérjük, töltse ki a regisztrációs mezőket, adja meg nevét, e-mail címét, telefonszámát és válasszon jelszót!

A szállításhoz továbbá szükségünk van az Ön címére is (város, irányítószám, utca, házszám).

A regisztráció után kap egy emailt a regisztráció létrejöttéről.
Amennyiben már regisztrált felhasználónk, de elfelejtette jelszavát, kattintson a Belépésre, majd az ott található „Elfelejtett jelszó” feliratra.

Adatait bizalmasan kezeljük, harmadik félnek az adatokat nem továbbítjuk.
Természetesen lehetőség van arra, hogy bejelentkezés nélkül kosarába helyezze a vásárolni kívánt termékeket, de a megrendelés elküldésekor az adatainak bevitelét mindenképpen el kell végeznie.

Vásárlás KOSÁRBA HELYEZÉS, 
Rátalált arra a alkatrészre, amelyet megvásárolna, kattintson a „Kosárba rakom” feliratú gombra. A gomb mellett lehetősége van az adott termekből többet is a kosárba tenni. Egyúttal a menüben található „Kosár” felirat mellett megjelenik, hogy hány terméket és milyen összegben helyezett már a kosarába.
Amennyiben valamennyi keresett alkatrészt a kosárba helyezte, kattintson a felső menüben található „Kosár” melletti x db gombra. Ezzel a Kosár összesített oldalára fog jutni, ahol láthatja a kosárba helyezett termékek darabszámát, a fizetendő végösszeget – és a szállítás költségét.

Több termék esetét szállítási költség változhat de erről  Önt telefonon tájékoztatjuk.

MEGRENDELÉS, SZÁLLÍTÁS
A Kosár oldalról a „Tovább a pénztárhoz” gomb használatával a megrendelés adategyeztetési oldalára kerül a vásárló. Önnek lehetősége van regisztrációval illetve regisztráció nélkül is leadni rendelését. Regisztráció nélküli vásárlás esetén kérjük, adja meg a rendelés felvételéhez szükséges adatokat. Itt kérjük, a szállítási és számlázási címet – amennyiben a kettő nem egyezik meg – külön – külön is megadni szíveskedjék. A címek vásárlásonként eltérhetnek, amennyiben ezen az oldalon módosítja az adatokat.

Személyes átvétel üzletünkbe

Amennyiben a személyes átvételt választja, a megrendelt terméket átveheti a üzletünkbe. A személyes átvétel ingyenes, a megrendelt terméket a üzlethelyiségünkbe kényelmesen átveheti majd készpénzzel,vagy bankkártyával kifizetni.

Nyitvatartási idő:

Hétfő-Péntek 9.00 és 17.00

Szombat: 9-12 között.

AMENNYIBEN ÖN A SZEMÉLYES ÁTVÉTELT  VÁLASZA

A TERMÉKET 48 ÓRÁN BELÜL ÁT KELL HOGY VEGYE !

48 óra elteltével a termék újból értékesítésre kerül.

Házhoz szállítás futárral

A megrendelt terméket 1 munkanapon belül a MPL posta munkaidőben kiszállítja. Kérjük, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol a futár napközben megtalálja Önt, illetve a csomagot fizetés ellenében át tudja venni. A sikertelen kiszállítások elkerülése érdekében, kérjük, hogy a mobilszámát mindenképpen adja meg. Ebben az esetben a futárszolgálat időpont egyeztetés céljából fel tudja venni Önnel a kapcsolatot és a rendelése biztosan időben érkezik meg. Házhoz szállítás esetén a csomagért a futártól történő átvételkor, készpénzzel kell fizetni.

Linken nyomon követheti csomagját https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal

MEGRENDELÉS MÓDOSÍTÁSA, TÖRLÉSE

Amennyiben egy rendelését szeretné módosítani vagy lemondani, azt kérjük, jelezze a  https://fordbontobudapest.hu/kapcsolat/   oldalon vagy a +36202582432 telefonszámon.

 

 

Vásárlási feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
www.fordbontobudapest.hu , www.ford-all.com 
hatályos ettől a naptól: 2018-08-17
Üdvözöljük honlapunkon!
Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot,
mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a
vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné
velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott
elérhetőségeken!
Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Bermuda Investment Kft
Székhely: 1103 Budapest, Gyömrői.út.156.
Levelezési cím: 1103.Bp Gyömrői.út.156.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 01 09 739468
Adószám: 12985454-2-42
Telefonszám: +36 20 258-2432
E-mail: Info@ford-all.com
Honlap: http://fordbontobudapest.hu 
Bankszámlaszám: MagNet Magyar Közösségi Bank 16200106-60419150
(Megkérjük Önöket, hogy csak díjbekérő számla alapján utaljanak erre a számlaszámra!)
Tárhely szolgáltató adatai
Név: Tárhely.Eu Kft
Székhely: 1144 Budapest, Ormánság u 4
Elérhetőség: tel +36 1 7892 789,e-mail:support@tarhely.eu
Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
Honlap:http://fordbontobudapest.hu weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgáló
weboldal
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő
adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek
távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére.
Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a
sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az
internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti
termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek
egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba
vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:
fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
1. a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként
vállal, valamint.
2. b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok
vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól.
9/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott
dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő
indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a
2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az
ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
(általános adatvédelmi rendelet)
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok
rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)
határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető
jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a
szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog
gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem
tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A
webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az
ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek,
azokat az Eladó nem iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők, NEM tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az
árváltozás jogát fenntartjuk.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az
alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Telefon: +36 20 258-2432
Internet cím: https://fordbontobudapest.hu/
E-mail: Info@ford-all.com,https://fordbontobudapest.hu/kapcsolat/
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a
vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók
részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen
közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó
előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az
írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem
rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben
megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály,
hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás
indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
1. a fogyasztó neve, lakcíme,
2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámára.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy
panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie,
hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető
testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak
megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint
illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön
fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának
feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy
rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett
a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat
megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület
előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások
jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való
eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a
kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet,
míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó
árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás
éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság
bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását,
illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását
célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad
a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület
elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy
telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett
számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós
tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
testület megjelölését,
d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelte a vitás ügy rendezését
f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását
nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve
fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
g. a testület döntésére irányuló indítványt,
h. a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb
írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így
ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen
keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók
tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással
kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online
vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz
kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése
értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem
alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres
megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely
olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A
weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos
hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
A jogtulajdonos: Bermuda Investment kft
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további
pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok
rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti.
Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti
adattartalom visszaállítható.A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL
adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva,
kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél
szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.
A termékoldalon található adatok tájékoztató
jellegűek!
A képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak!

 

Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért.
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van
az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal
nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).
Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan
kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve
szállításra a termék.
Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön
hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre
hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó
tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja
a szerződés létrejöttét.
Eljárás hibás ár esetén
Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából
eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen: 0 Ft-os ár,
kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os
termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék),
az olyan esetek, amikor nyilvánvaló, hogy a Termék nem az igazolható piaci áron került
feltüntetésre és az Eladó nem kedvezménnyel értékesíti a (pl.: nyilvánvalóan elírt ár:
10 000 Ft helyett 1000 Ft-ért feltüntetett ár).
Igazolt piaci árnak az árukereső oldalak szerinti átlagár tekintendő.
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának
lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a
terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
A honlap használata
A vásárló a megvásárolni kívánt termék(ek) darabszámát beállítja, majd kosárba helyezi a
kiválasztott termék(ek)et.
A kosár tartalma mindig látható a webáruház középső menü részén, a fejlécbe.
Amennyiben Ön további terméket szeretne kosárba helyezni, csak folytatja a böngészést a termékek között.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék
darabszámát.
A kosár tartalmát a „Megtekintés” gombra kattintva láthatja, ahol módosíthatja a termékek
darabszámát vagy akár törölheti is az adott terméket a kosárból.
A termék melletti „Törlés”
gombra kattintva törölheti a terméket a kosárból.
A kosár nézeten a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva jut a pénztár oldalra, ahol meg kell
adni a vásárláshoz szükséges adatokat.
Ön bejelentkezik, amennyiben korábban már regisztrált a webáruházba vagy regisztráció nélkül
vásárol.
A Szolgáltató a regisztrációs vásárlást ajánlja, hiszen így nem kell minden alkalommal újra
megadnia az adatait.
Amennyiben regisztráció nélkül vásárol, megadja a kapcsolatfelvételhez, számlázáshoz és
szállításhoz szükséges adatait.
Ha Ön bejelentkezve vásárol, akkor csak átnézi ezen adatokat és ellenőrzi a helyességüket,
hiszen elképzelhető, hogy a legutóbbi vásárlás óta változtak adatai.
Ön kiválasztja a szállítási/fizetési módot, melyek részletesen fel vannak sorolva a következő
pontokban
a költségekkel együtt.
Ön áttekinti a rendelését az utolsó „Rendelés összesítése” pontban, ahol tételesen fel vannak
sorolva a termékek, mennyiségek, (egység)árak és értékek (db x ár), a rendelés nettó
részösszege, az ÁFA, bruttó részösszeg, a szállítási/fizetési mód és költség, illetve a rendelés
összesen bruttó összege.
Az összesítő adatok alatti mezőben a megadhatja a rendeléshez a megjegyzését, illetve az
autó alvázszámát is,
amihez a termékeket rendeli. Az alvázszám megadása azért fontos, hogy a Szolgáltató le
tudja ellenőrizni, hogy a vásárolandó termék valóban a megadott alvázszámú autóhoz tartozike. Így el lehet kerülni a téves rendelésből adódó kellemetlenségeket.
A megrendelés leadása előtt a vásárlónak kötelezően el kell olvasnia és el kell
fogadnia „Vásárlási feltételek (ÁSZF)”-et! Valamint nyilatkoznia kell, hogy tisztában van azzal,
hogy a leadott rendelés fizetési kötelezettséget keletkeztet.
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni
kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra
kattintva zárhatja le megrendelését.
A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó
részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó
megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a honlapon
keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF
rendelkezései szerint.
Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát
megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén
– fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti.
Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem
igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános
szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati
kötöttsége alól.
A rendelések feldolgozása folyamatosan történik, a rendelés állapotáról Önt folyamatosan
tájékoztatjuk (a választott fizetési módtól, illetve attól függően, hogy az adott termék raktáron
elérhető-e).
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására.
A rendelésről először egy automata visszajelzést kap (“Elküldve” státusz), ami csak annak
tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a
visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az
automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási
cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával
egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől
számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel
velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett
meg rendszerünkbe.
Amennyiben Ön készpénzes fizetési módot választott, és az Ön által megrendelt termék
raktárunkban elérhető, úgy Ön az automata értesítést követően egy második e-mailt kap
(“Átadásra vár” státusz). A szerződés az Ön által tett ajánlatnak ezzel az Eladó által történő
elfogadásával jön létre.
Amennyiben Ön készpénzes fizetési módot választott, és az Ön által megrendelt termék
raktárunkban nem elérhető, úgy Ön az automata értesítést követően egy második e-mailt kap
(“Beszerzés alatt” státusz). A szerződés az Ön által tett ajánlatnak ezzel az Eladó által történő
elfogadásával jön létre. Felhívjuk a figyelmét, hogy ebben az esetben jogosultak vagyunk az
ÁSZF “jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés” részében foglalt rendelkezések alkalmazására.
Fizetési módok
Készpénzes személyes vásárlás:
A megrendelt termékek értékét személyesen is kifizetheti nyitvatartási időbe üzletünkbe.
Utánvét
A rendelés értékét a csomag kézhezvételekor készpénzben kell kiegyenlítenie a futárnál.
Utánvét  Házhoz szállítás módja:
A termékek szállítási határideje a futárszolgálatnak történő átadástól számítva 2 munkanap. A
megrendelt termékeket az MPL (Magyar Posta Logisztika) segítségével juttatja el a Szolgáltató
a Felhasználó otthonába, vagy akár munkahelyére.
Az MPL a csomag feladását követő első vagy második munkanapon 8-17 óra között szállít a
Felhasználó által megadott címre. Házhoz szállítás esetén a Felhasználónak olyan szállítási
címet kell megadnia, ahol általában napközben, 8 és 17 óra között is elérhető. Az adatainál a
telefonszámát is meg kell adnia, hogy ha kézbesítés közben bármilyen probléma felmerülne, az
MPL felvehesse a Felhasználóval a kapcsolatot. A kiszállítási értesítőt követően, melyet e-mailben vagy SMS-ben kap meg a Felhasználó, a csomagazonosító szám segítségével
érdeklődhet a csomag állapotáról a Magyar Posta – Nyomkövetés oldalán https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes. Az ügyfélszolgálat a
06-1/333-7777 telefonszámon érhető el hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00 óra között,
csütörtökön 08:00-20:00 óra között. A csomagszállító szolgálat az alábbi weblapon is elérhető:
https://posta.hu/fooldal
Amennyiben a küldemény hossza meghaladja a 75 cm-t, vagy a küldemény három
kiterjedésbeli mérete együttesen meghaladja a 200 cm-t, illetve alakja természete miatt egyéb
küldeménnyel nem rakható össze, vagy eltérő kezelést kíván, a küldeményt terjedelmesnek
kezeli a Szolgáltató. Ez esetben fenntartja a jogot további szállítási költség utólagos
bekérésére.
A küldemény átvételéhez vigye magával személyi igazolványát vagy más személyazonosító
okiratát!
A küldemények tömege maximum 40 kg lehet házhoz szállítás esetén.
Személyes átvétel
A megrendelt termékeket átveheti személyesen is előzetes időpont egyeztetést követően a
Szolgáltató telephelyén, Budapesten .1103.Gyömrői.út.156.82.épület
Önt nem terheli semmilyen díj.

Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától
számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést
minden esetben e-mail útján jelezzük.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át
(ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel
érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási
költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék
árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával
(ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama
szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek
miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben
a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja
fel a Vásárlót. Előfordulhat, hogy a honlapunkon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel
Eladó fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy
teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően
kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az
összeg az Ön részére 5 munkanapon belül.

Külföldre történő értékesítés
Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül
az Európai Unió területén belüli vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az
Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.Külföldre nem szállít.

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása
vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek
nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli
elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban
történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott
elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése
előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati
kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási
jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával
gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó
nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus
adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét,
hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó
a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező
módon téríti vissza. A fogyasztókifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más
fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem
terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy
postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn
visszatérítési kötelezettségünk.

Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a
terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a
kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott
küldeményeket nem áll módunkban elfogad

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatásani.
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy
napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére
meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a
fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell
visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen
kívül vagy távollévők között kötött – szolgáltatás nyújtásra vonatkozó – szerződést, köteles a
felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a
vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a
szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell
megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan
magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások
piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan
visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a
45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is
lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból
az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési
határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
készült.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már
nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb
elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben
sem köthető ki érvényesen.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az
Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles
bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a
szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről,
azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos
hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre
gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a
Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek
a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt
termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az
ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a kötelezett a köznyelvben
garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek,
szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot
meghaladja.
Szerződéses alapú a jótállás, ha a kötelezett (akár a gyártó, akár a kereskedő) vállal saját
maga, az általa meghatározott feltételek szerint jótállást a termékre. Ilyen esetben a jótállási
(garancia) feltételeket kell elolvasni a jótállással kapcsolatban és a jótálláshoz jótállási jegy is
jár.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó
Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben
érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő
határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított
három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E
határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a
kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A
jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a
fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás
vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Három munkanapon belüli cseregarancia
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli
cseregarancia intézménye. Három munkanapon belüli cseregaranciát a 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint,
ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a cseregarancia intézményét, akkor az eladónak
ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a
terméket ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a
hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,
egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül
megilletik.

Bermuda Investment Kft